hello world!
Publicerad: 2022-11-11

Vår forskning visar att Omega-3 hjälper mot torra ögon

Torra ögon beror bland annat på problem med störningar i ögats fettkörtlar. Vår forskning visar att kosttillskott med Omega-3 kan reaktivera de körtlar som fungerar dåligt och hjälpa ögat att producera mer tårvätska.

Fettkörtlar som redan fungerar blir effektiva
Vi har i vår studie upptäckt att Omega-3 hjälper mot torra ögon. Omega-3 är antiinflammatorisk och kan stimulera till att effektivisera de körtlar som redan fungerar samt till att stimulera de fettkörtlar som inte fungerar att på nytt producera fett. Vi har även sett att Omega-3 hjälper tårproduktionen. Forskningen är revolutionerande.

– När vi började fotografera ögonens körtlar såg vi att nya körtlar började komma tillbaka och andra började att fyllas. Det är första gången man har kunnat se det.

Hur mycket Omega-3 ska jag äta för hjälp mot torra ögon?

Vi rekommenderar ett dagligt intag om 1-3 kapslar. Många patienter som vi möter och som äter Omega-3 har helt kunnat sluta med ögondroppar. Med vår forskning vill vi hjälpa på riktigt.

Måste underhållas

Vår forskning visar att kosttillskott med Omega-3 hjälper mot torra ögon. Det är effektivt för en majoritet av personer med torra ögon. Men det kommer behöva underhållas. För att bibehålla effekt måste man fortsätta äta Omega-3.

Vi på Källmarkskliniken har tagit fram vår egen Omega-3 med särskilt utvalda fettsyror DHA, EPA och ALA. Fettsyror som är särskilt utvalda för ögonen. Du kan köpa vår Omega-3 på vårt ögonapotek, OptiGuard Dr. Källmarks Omega-3

Lider du av torra ögon?

Boka tid för undersökning redan idag
BOKA TID